Új csomagszállítós csalás terjed, ami talán mostanában az egyik legalattomosabb!
Hazánkban is elterjedek az online vásárlást lehetővé tevő webshopok, nagyobb kínálattal és olcsóbb árakkal, mint a helyi üzletek. Így nem meglepő, hogy több, mint a lakosság 30%-a heti szinten vásárol online.
Az online vásárlásokat aztán egy csomagszállító cég szállítja házhoz, vagy épp helyezi be az általunk kiválasztott automatába.
A csalók ezt kihasználva eszeltek ki egy új trükköt, mégpedig azt, hogy random telefonszámokra elküldenek egy SMS-t, ami általában azt tartalmazza, hogy hiányzik az utca név, a házszám vagy az e-mail cím, ezért nem lehet kézbesíteni a csomagot.
(Mi az az utcaszám?)
Természetesen mellékelnek egy linket, ahol az adatokat frissíteni lehet. Az érdekesség ott kezdődik, hogy a linkre kattintva átirányít egy – a szolgáltató honlapjához megtévesztésig hasonlító honlapra – kissé eltérő domain névre. Esetünkben “dpdhu.live” volt olvasható a címsorban.
Amint a gyanútlan vásárló, a csomagja iránt aggódva megadja az adatait (telefonszám, név, cím stb.), átirányít egy fizetéses oldalra, és bekéri a kártya adatainak.
Teszteltük, persze hamis kártya adatokkal.
Mindent elfogad, hisz nem is történik valós tranzakció, nem von le semmit a kártyáról. Hanem feltehetően ezeket a kártya adatokat elmentik egy adatbázisba, ahonnan majd később, hetek, hónapok múlva elővéve nagy, akár több százezres öszegekkel terhelik meg a számláját, és egy átaludt éjszaka során az utolsó forintig minden megtakarított pénzét elviszi a gyanútlan vásárlónak.
Javasoljuk az ilyen eseteket, vagy ha már csak felmerül a csalás gyanúja azonnal jelezni az adott kiszállítást végző cégnek, esetleg érdeklődni, hogy valóban hiányzik valami adat?